Likovno ustvarjanje na Tovarniški po štirih mesecih šolanja na daljavo


V prejšnjih dveh člankih smo vam že predstavili trodimenzionalne izdelke, ki so jih pri likovni umetnosti ustvarili učenci predmetne stopnje na Tovarniški.
A poleg arhitekturnega področja, so ustvarjali tudi na risarskem in slikarskem področju. Devetošolci pa so izdelali animirani film in se seznanili s sodobnimi tehnikami likovnega ustvarjanja.

Šestošolci so spoznali pojem ornament, ki izhaja iz latinske besede ornare in pomeni »krasiti«. Ljudje so že v pradavnini okraševali predmete, ki so jih uporabljali, saj so se jim okrašeni predmeti zdeli lepši in zanimivejši. Tudi učenci 6. a in 6. c so razmišljali na podoben način. Ustvarili so črno-bele in barvne ornamente in jih računalniško obdelali tako, da se motivi večkrat ponovijo.

Narisali so tudi sanjske gradove in jih z rastrsko risbo nadgradili tako, da so ustvarili trodimenzionalen videz stavb.

Naloga sedmošolcev je bila ustvariti rozeto v harmoničnih barvah. Harmonične barve so tiste, ki so si med seboj zelo podobne. Na nas delujejo pomirjujoče in to je nekaj, kar v teh časih še kako potrebujemo.
Izdelke so ustvarjali več tednov, saj so najprej naslikali lasten kolaž papir in sicer tako, da so si izbrali svojo lestvico harmoničnih odtenkov med dvema osnovnima barvama. Iz poslikanih ploskev so izrezali različne oblike in jih prilepili na nov list, ter tako ustvarili krožni ornament – rozeto.

Tudi učenci 8. a, 8. d in 8. e razreda so slikali s tempera barvami in sicer tihožitja v izbranem barvnem odtenku. Predmete, ki so jih upodobili, so poiskali doma in jih fotografirali. Na tak način so si lažje predstavljali, kje naslikati svetlejši in kje temnejši odtenek barve. Upodobitve tihožitij so jim odlično uspele!

Devetošolci so ustvarjali animirani film. Tudi beseda animacija izhaja iz latinščine, saj animare pomeni »obuditi v življenje«. To je iluzija gibanja, ki jo dosežemo s hitrim menjavanjem oblik ali predmetov. Če želimo, da risba »oživi«, moramo vsak posamezni gib narisati in fotografirati. Enako je, če želimo animirati figure. Več, kot je posnetkov, bolj prepričljivo gibanje lahko ponazorimo. Profesionalni animatorji zato izdelajo 24 sličic na sekundo.
Za risano animacijo so nekateri učenci narisali več kot 50 različnih risbic oz. posneli več kot 300 fotografij s premiki figuric. Fotografije le teh so nato naložili v program za ustvarjanje animacije.
Najbolj zanimive posnetke si lahko pogledate v videu.

Ob koncu tega zahtevnega in neobičajnega obdobja, ko ste se in se nekateri še šolate na daljavo, čestitam vsem učencem, saj s svojimi umetninami in neizmernim trudom dokazujete, da zmorete marsikaj, kar si pred letom dni ne bi mogli niti zamisliti. Zahvaljujem se tudi staršem in razrednikom učencev za spodbudne besede in podporo, ki ste jo nudili otrokom, ko ni šlo vse po načrtih.

Avtorica članka in tehnična obdelava fotografij: Helena Zalokar Kuhar
Montaža: Andrej Novljan
Avtorji fotografij: Učenci OŠ LA Grosuplje

 

Oznake: , , , ,

 

Več prispevkov iz ME Tovarniška